Июля 2021 Августа 2021
По Вт Ср Че Пя Су Во
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Протидія булінгу

Затверджено

Наказом по колегіуму №11

від 02.07.2021 р. № 79 -ОД

ПЛАН

заходів щодо запобігання і протидії булінгу в колегіумі №11

2021-2022 н.р.

з\п

Зміст роботи

Цільова

аудиторія

Термін

виконання

Відповідальні

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження булінгу

1

Проведення наради з вчителями та працівниками колегіуму з питань профілактики булінгу

Учителі, технічний персонал, бібліотекар

Серпень

Заступник директора з ВР

2

Проведення наради для класних керівників з метою ознайомлення з методичними порадами щодо організації роботи з профілактики булінгу в учнівському середовищі

Класні керівники 1-11 класів

Серпень

Заступник директора з ВР, психолог

3

Проведення засідання науково-методичної кафедри класних керівників з питань профілактики булінгу: ознайомлення з нормативними документами, з механізмом звернення про випадки булінг, з планом заходів з профілактики випадків булінгу в 2021-2022 н.р.

Класні керівники 1-11 класів

Серпень

Заступник директора з ВР

4

Встановлення  «Скриньки довіри» для повідомлень про випадки булінгу

Всі учасники освітнього

процесу

Протягом року

Соціальний педагог

5

Оформлення  постійної виставки літератури «Як не стати жертвою булінгу»

Всі учасники освітнього

процесу

Вересень

Бібліотекар

6

Оновлення   інформаційного «Стоп булінг!» та куточку «Куди звертатися, якщо ти став жертвою або свідком цькування та насилля»

Всі учасники освітнього

Протягом року

Соціальний педагог

7

Поповнити відеоматеріали з профілактики булінгу

1-11 класи

Жовтень

Психолог, соціальний педагог

Інформаційно-профілактичні заходи та заходи з формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Організація  занять Школи правових знань

Учні 5-9 класів

Протягом року

Соціальний педагог

2

Участь  у Всеукраїнській   Акції «16 днів проти насильства»

Учні 1-11 класів

25.11-10.12

Заступник директора з ВР, соціальний педагог

3

Проведення 3-х тижнів правових знань

Учні 1-11 класів

Жовтень,

грудень, квітень

Соціальний педагог. вчитель основ правознавства

4

Проведення «ранкових зустрічей» з метою формування дружних стосунків в колективі

Учні 1-4 класів

Протягом року

Вчителі 1-4 класів

5

Проведення годин спілкування «Онлайн безпека для дітей»

Учні 1-4 класів

Листопад

Класні керівники

1-4 класів

6

Проведення годин спілкування «Особиста цінність та безпека»

Учні 5-11 класів»

Листопад

Класні керівники

5-11 класів

7

Проведення тренінгів, бесід, годин спілкування з метою згуртування колективу, формування толерантності, взаємоповаги

Учні 5-11 класів»

Протягом року

Класні керівники

1-11 класів

8

Проведення загальношкільних КТС «Фестиваль дитячої творчості», «Новорічний серпантин», «Зоряний щлях», «Посвята в колегіанти»

Учні 5-11 класів»

Протягом року

Педагог-організатор

Соціально-психологічний супровід

1

Діагностування рівня тривожності учнів,

згуртованість та структуру

класних колективів за діагностично – прогнозуючим комп’ютерним комплексом «Універсал»

Учні 1-11 класів

Листопад, квітень

Психолог,

соціальний педагог

2

Спостереження за  поведінкою та міжособистісними взаємовідносинами учнів в школі

Учні 1-11 класів

Протягом року

Класні керівники, вчителі,

соціально-психологічна служба

3

Індивідуально-корекційна робота з учнями, які за діагностикою належать до  групи «ізольовані» та «відторгнуті», з учнями, що мають високий рівень тривожності, низьку мотивацію до навчання

Учні 1-11 класів

Протягом року

Психолог, соціальний педагог, класні керівники

4

Проведення тренінгів з метою згуртування класних колективів

1-10 класи

Протягом року

Соціальний педагог, психолог

5

Проведення консультацій для класних керівників за результатами діагностики

1-11 класи

Вересень, грудень

Психолог

6

Проведення консультацій для учнів з питань адаптації в колективі, формування позитивної Я-концепції, зниження тривожності, підвищення самооцінки та мотивації до навчання

1-11 класи

Протягом року

Соціальний педагог, психолог

Робота з батьками

1

Проведення заняття батьківського всеобучу «Як допомогти дитині не стати жертвою булінгу і кібербулінгу »

Батьки

1-11 класи

Листопад

Заступник директора з ВР, психолог, соціальний педагог

2

Проведення консультації для батьків щодо зменшення ризиків цькування та булінгу їх дітей

Батьки

1-11 класи

Протягом року

Психолог. Соціальний педагог

3

Оновлення інформаційного куточку  «Поради: як захистити дитину від булінгу»

Батьки     1-11 класи

Протягом року

Психолог. соціальний педагог

Заступник директора з виховної роботи                                     І. В. Іващенко

Затверджено

наказом по колегіуму №11

від 05.07.2021   № 81-ОД

Порядок дій

у разі вчинення учнями колегіуму №11 правопорушень і злочинів

1. Директор колегіуму (у разі отримання повідомлення від сектору ювенальної превенції Новомосковського відділу поліції):

-  повідомляє відділ освіти про факт правопорушення, злочину, який скоїв учень колегіуму;

- створює наказ про проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину;

- за результатом роботи соціально-психологічної служби, класного керівника з класним колективом та вчителями, які працюють у класі, створює наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину;

- на основі наказу про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину разом з соціально-психологічною службою проводить засідання шкільної Ради профілактики правопорушень по роботі з дітьми, які потребують додаткової педагогічної уваги, за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину (протокол);

- разом з соціально-психологічною службою та Радою профілактики правопорушень  надає рекомендації батькам щодо виховання дитини, звернення до інших спеціалістів (за потребою);

- разом із Радою профілактики правопорушень  вирішує питання постановки учня  на внутрішкільний облік;

- протягом 3-х днів надає матеріали до відділу освіти за підсумками проведеної роботи з учнем, який скоїв правопорушення, злочин та його батьками.

2. Соціально-педагогічна служба:

- після наказу директора колегіуму про проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину складає характеристику на учня та його сім’ю;

- проводить індивідуальну роботу з учнем та його батьками;

- на основі роботи, проведеної з учнем та його батьками, робить результати (звіт, інформація), які директор колегіуму включає у наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину.

3. Класний керівник:

- вносить зміни до плану виховної роботи класу;

- складає характеристику на учня та його сім’ю;

- залучає учня до позаурочної діяльності, участі у масових заходах, активному житті класу та колегіуму;

- оформлює результати роботи, проведеної з учнем та його батьками, які директор колегіуму включає у наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину.

Директор колегіуму №11                                                                              Т.М. Третьякова

загальноосвітнього навчального

закладу І-ІІІ ступенів

Затверджено

наказом по колегіуму

від 02.07.2021 р. №  80-ОД

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо організації   роботи  з превентивного виховання в колегіумі №11

у  2020/2021  навчальному році

№ з/п

Заходи

Термін

Відповідальні

І. Організаційно-методична діяльність

Забезпечити виконання чинних законодавчих та нормативно-правових документів у частині проведення якісної роботи серед учнів, спрямованої  на:

-        створення в колегіумі  безпечного освітнього середовища;

-      профілактику та протидію домашньому насильству, проявів агресії та булінгу;

-      протидії торгівлі людьми;

-      запобігання вчинення дітьми злочинів, правопорушень;

-      формування здорового способу життя, попередження вживання наркотичних речовин та алкогольних напоїв.

Протягом 2020/2021 н.р.

Адміністрація;

педагогічний колектив

Провести методичні заходи:

- засідання НМК класних керівників 1-4 та 5-11 класів: *«Організація роботи з попередження проявів насильства, булінгу та агресії серед учнів»;

- круглий стіл  «Профілактики злочинності та правопорушень»;

-    семінар «Формування здорового способу життя (запобігання вживання учнями алкогольних, наркотичних речовин, тютюнових виробів)».

Серпень

2020р.

Жовтень

2020

Січень

2021

Канцера М.І.,

Самойленко Н.Г.

керівники НМК

Іващенко І.В,

заступник директора

Розміщувати на інформаційних стендах в колегіумі матеріали  щодо:

-    відповідальності учасників освітнього процесу за булінг, вчинення учнями правопорушень та злочинів;

-    практичні поради щодо організації здорового способу життя;

-    рекомендації щодо відмови від вживання тютюнових виробів тощо.

Щомісяця

Шептак Н.А., психолог

Луценко Т.М., учитель основ здоров’я

Створити в колегіумі шкільну службу порозуміння, що дозволить формувати у школярів, педагогів, батьків навички співпраці, будувати ефективну систему вирішення конфліктних ситуацій у закладі, забезпечувати психологічно здорове середовище в учнівському колективі.

Вересень

2020р.

Іващенко І.В,

заступник директора

Залучати відповідні установи, громадські організації, фонди тощо до превентивної роботи з учнями, педагогами, батьками.

Протягом 2020/2021 н.р.

Іващенко І.В,

заступник директора;

класні керівники

Активізувати роботу органів учнівського  самоврядування щодо вирішення питань, пов’язаних із дотриманням учнями правил внутрішнього розпорядку в колегіумі.

Протягом 2020/2021 н.р.

Суменкіна Ю.Г., педагог-організатор

Залучати дітей, які потребують особливої педагогічної уваги:

-        до участі в об’єднаннях за інтересами, спортивних секціях;

-        змістовному дозвіллі;

-        громадському житті;

-        масових заходах різного рівня;

-        до роботи в органах учнівського самоврядування.

Протягом 2020/2021 н.р.

Класні керівники; керівники об’єднань за інтересами

Забезпечити участь у масових заходах з превентивного виховання:

-   Всеукраїнський профілактичний захід «Урок»;

-   «Олімпійський тиждень»;

-   Тиждень протидії булінгу;

-   Європейський день боротьби з торгівлею людьми;

-   Акція «Молодь обирає здоров’я»;

-   Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»;

-   Заходи до Міжнародного дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими;

-   Заходи до Міжнародного дня Права;

-   Спортивне свято «Мама, тато, я – спортивна сім’я» для учнів
1-4 класів;

-   Заходи до  Всесвітнього дня  боротьби з туберкульозом;

-   Заходи до Всесвітнього дня здоров’я. Фестиваль зарядки;

-   Заходи до дня матері та Міжнародного дня сім'ї

Протягом 2020/2021 н.р.

Вересень 2020

7-11 вересня 2020

14-18 вересня 2020

18 жовтня 2020

Листопад 2020

25.листопада –

10 грудня  2020

01 грудня 2020

10 грудня 2020

Березень 2021

24 березня 2021

Квітень 2021

8-15 травня 2021

Іващенко І.В,

заступник директора;

Суменкіна Ю.Г., педагог-організатор;

класні керівники

ІІ. Заходи щодо протидії насильству

Дотримуватись методичних рекомендацій, затверджених наказом МОН України від 02.10.2018 №1047 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із органами та службами».

Здійснювати моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначати причин тривожності та агресивності.

Розробити індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику».

Протягом 2020/2021 н.р.

Протягом 2020/2021 н.р.

До 01

жовтня 2020р.

Адміністрація;

класні керівники; психологічна служба колегіуму

Шептак Н.А., психолог

Шептак Н.А., психолог;

класні керівники

ІІІ. Заходи з протидії булінгу

Розробити, затвердити та оприлюднити на сайті колегіуму план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)  на  2020/2021  навчальний рік.

Неухильно виконувати розроблений та затверджений  план заходів, спрямованих на  запобігання та протидії булінгу (цькуванню)  на  2020/2021  навчальний рік

Проводити моніторинг ефективності виконання плану заходів , спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в колегіумі, виявлення проблем у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню), вжити заходи для їх вирішення.

Внести зміни до Правил поведінки учнів і Посадових інструкцій  педагогічних працівників відповідно до листа МОН України від 29.12.2018

№ 790.

Призначити відповідальних осіб з числа педагогічних працівників закладу за оперативне реагування у випадку звернення щодо факту булінгу в закладі освіти.

Оприлюднити на сайті колегіуму порядок подання та розгляду  (з дотриманням конфіденційності заяв про випадки булінгу (цькування) в колегіумі, порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в колегіумі та інформацію про відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

Довести до відома дітей, батьків, педагогічних та інших працівників колегіуму про обов’язки щодо запобігання та протидії булінгу, передбачені ст. 53, 54, 55,  76, Законом України «Про освіту»

Повідомляти управління освіти про виявлені та підтверджені факти булінгу в клегіумі.

Серпень

2020р.

Протягом 2020/2021 н.р.

Один раз на півріччя

Вересень

2020р.

до 05 вересня 2020р.

до 02 вересня 2020р.

Вересень 2020

Терміново – протягом доби

Іващенко І.В,

заступник директора

Педагогічний колектив

Іващенко І.В,

заступник директора; Шептак Н.А., психолог;

Адміністрація

Адміністрація

Іващенко І.В,

заступник директора

Адміністрація;

класні керівники

Іващенко І.В,

заступник директора

ІV. Заходи з протидії торгівлі людьми

Проводити інформаційно-просвітницькі акції з питань протидії торгівлі людьми, зокрема для внутрішньо переміщених осіб, щодо роз’яснення можливих ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми та можливостей отримання постраждалими комплексної допомоги у державних інституціях.

Розробити та розмістити на сайті  колегіуму інформаційних банерів з питань убезпечення потрапляння в ситуацію торгівлі людьми.

Поширювати інформацію про роботу Національної дитячої гарячої лінії та Національної гарячої лінії з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації.

Проводити інформаційну кампанію серед учнів щодо відзначення Європейського дня проти торгівлі людьми (18 жовтня) з питань безпечної міграції та ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми.

Проводити  профілактичні заходи з учнями із запобігання торгівлі людьми: лекторії, перегляд та обговорення кінофільмів, годин спілкування, тренінги, які висвітлюють тематику протидії торгівлі людьми.

Протягом 2020/2021 н.р.

Вересень

2020 р.

Протягом 2020/2021 н.р.

Жовтень

2020 р.

Протягом 2020/2021 н.р.

Класні керівники

Махно О.В., заступник директора

Іващенко І.В,

заступник директора

Соціальний педагог

Класні керівники

VІ. Заходи з профілактики злочинності та правопорушень

Забезпечити систематичний контроль за відвідуванням учнями колегіуму.

Організувати чергування педагогів та  класних колективів по колегіуму.

Здійснювати контроль за працевлаштуванням випускників 9-х, 11-х класів.

Забезпечити ефективне функціонування шкільної ради профілактики правопорушень.

Вести внутрішній шкільний облік дітей, схильних до правопорушень.

Підвищити ефективність індивідуальної корекційної роботи з дітьми «групи ризику» та  з учнями, які мають ознаки агресивної поведінки.

Забезпечити належний психолого-педагогічний супровід учнів, які можуть легко піддаватися  впливу несприятливих зовнішніх обставин.

Протягом 2020/2021 н.р.

Адміністрація;

класні керівники

Іващенко І.В,

заступник директора

Іващенко І.В,

заступник директора

Іващенко І.В,

заступник директора

Іващенко І.В,

заступник директора

Шептак Н.А., психолог;

класні керівники

Шептак Н.А., психолог;

класні керівники

VІІ. Робота з дітьми, що опинились у складних життєвих обставинах

Виявляти дітей, що проживають в сім’ях, які опинились у складних життєвих обставинах.

Забезпечити обстеження умов проживання і виховання дітей і сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.

Скласти та постійно оновлювати банк даних сімей, які опинились у складних життєвих обставинах.

Надавати комплексну психолого-педагогічну і соціальну допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Протягом 2020/2021 н.р.

Психологічна служба колегіуму;

класні керівники

VІІІ. Заходи з правової освіти

Проводити  роз’яснювальну роботу серед батьків, педагогів, учнів щодо використання механізмів захисту прав людини/дитини  в Україні.

Проводити протягом навчального року 3-х тижнів правових знань в закладі освіти (жовтень, грудень,  квітень).

Забезпечити роботу «Школи правових знань» для дітей 5-11 класів.

Використовувати інтерактивні заняття, тренінги, дискусії, ділові  ігри тощо для учнів із розглядом реальних життєвих ситуацій  для формування та розвитку життєвих компетенцій учнівської молоді, активної громадянської позиції, правомірної поведінки учнів.

Протягом 2020/2021 н.р.

Класні керівники;

шкільна служба порозуміння

Іващенко І.В,

заступник директора;

Поляков С.Я., вчитель основ правознавства

Соціальний педагог

Класні керівники

ІХ. Заходи з формування свідомого ставлення до свого здоров’я

Організувати роботу шкільного Наркопосту.

Проводити тематичні акції, флешмоби, спортивні змагання, конкурсів малюнків, плакатів, бліц-опитування, перегляд мультимедійних презентацій, відеороликів тощо, направлених на популяризацію ведення здорового способу життя.

Протягом 2020/2021 н.р.

Протягом 2020/2021 н.р.

Іващенко І.В,

заступник директора

Суменкіна Ю.Г., педагог-організатор;

Вчителі фізичної культури;

класні керівники

Співпраця з батьками

Розробити та провести заходи, спрямовані на підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків, формування у них свідомого відповідального ставлення до виконання обов’язків, пов’язаних з утриманням, вихованням та освітою дітей.

Організовувати:

1)  роботу батьківського   всеобучу з питань превентивного виховання;

2)  індивідуальну роботу з батьками;

3)  консультацію батьків з шкільним психологом;

4)  залучення батьків до проведення шкільних, загальношкільних, міських  заходів;

5)  роботу з батьками дітей, що потребують особливої педагогічної уваги.

Вересень

2020 р.

Протягом 2020/2021 н.р.

Іващенко І.В,

заступник директора

Іващенко І.В,

заступник директора;

Шептак Н.А., психолог;

класні керівники

Заступник директора з виховної роботи                                       І.В. Іващенко

Pravila

Затверджено

наказом по колегіуму

від 23.10.2020р. № 136-ОД

Порядок реагування

на доведені випадку булінгу (цькування) в колегіумі №11 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та міське управління освіти про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Практичний психолог у межах своїх посадових обов’язків:

діагностує  стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);

розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;

розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;

здійснює супровід вчителів, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);

забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

4. Вчителі, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);

дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;

виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

5. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

6. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

Еще статьи...