Ноября 2018 Декабря 2018
По Вт Ср Че Пя Су Во
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Методичні публікації

Еще статьи...

Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках географії

та в позаурочний час

( З досвіду роботи вчителя географії Самойленко Н.Г.)

Єдина краса, яку я знаю – це здоров’я.

Г.Гейне

Здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Вступаючи до школи, 85% дітей мають ті чи інші порушення соматичного та психічного характеру, зростає кількість дітей, які мають психоневрологічні захворювання.

Тому головним завданням у діяльності педагогів навчальних закладів на сучасному етапі повинно бути збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учнів та їхніх батьків.

Мета сучасної школи - підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки.

Здоров’язберігаючі технології на уроках географії – задача особливої важливості, оскільки урок – важка робота учня, що означає 45 хвилин концентрації і напруги. Хочу відзначити, що на своїх уроках я прагну створювати умови для здорового розвитку дітей, а саме:

1) Дотримання фізіологічних основ навчально-виховного режиму (враховується час працездатності, стомлюваності, учбового навантаження, проведення рухливих хвилинок, динамічних пауз, при плануванні уроків враховується зміна видів діяльності, підбираю різні прийоми здоров’язберігаючих технологій);

2) Дотримання санітарно-гігієнічних умов і технологій навчання (повітряного і світлового режимів).

Подробнее...

«Застосуваня діяльнісного методу в процесі розвитку критичного мислення учнів на уроках української мови та читання в 3 класі»

Скажіть мені, і я забуду.

Покажіть мені, і я запам’ятаю.

Дайте можливість обговорити, і я зрозумію.

Дайте можливість навчити іншого, і я досягну досконалості.

Конфуцій

Давайте замислимось на хвилину над тим, якими ми хочемо бачити своїх учнів. Звісно, ми прагнемо, щоб учні стали повноправними громадянами, готовими до всіх труднощів дорослого життя, щоб вони не лише виживали в цьому світі, а й стали щасливими, жили повноцінним, продуктивним, змістовним життям. Для цього їм потрібно буде знати, як інтегрувати, створювати та формулювати унікальні ідеї, обговорювати різні точки зору та знаходити компроміс. Отже, ми хочемо, щоб наші учні стали особистостями. Вимагаючи від учнів глибини думок, самостійності, часто не замислюємось над тим, звідкіля ж це все візьметься: якими шляхами та засобами сформувати, виховати таку особистість?

Подробнее...

Корекційна робота на уроках систематизації і узагальнення навчального матеріалу

Вчитель трудового

навчання Поляничко Г.В.

Суть корекційної роботи на уроках полягає в тому, що відбувається повторення раніше вивченого матеріалу для уточнення, відтворення і поповнення знань. Поряд з цим продовжують збагачуватись і закріплюватись нові знання в пам’яті учнів. Так створюється надійна основа для успішного навчання.
Типова структура такого уроку:
1.    Виявлення рівня засвоєння знань учнів для визначення того, що потребує корекції.
2.    Поелементарне повторення  і вивчення знань і умінь та коригування, уточнення, поповнення й збагачення.
3.    Об’єднання скоригованих знань в єдину систему.
4.    Закріплення знань і виправлення в їх застосуванні.
Зміст корекційної роботи залежить від характеру виявлення вад у знаннях учнів.
4.    Уроки систематизації й узагальнення знань.

Подробнее...

Формування культури здоров'я учнів

Кумець Ю.В.

вчитель біології

Виховання здорової дитини та охорона її здоров’я – основні проблеми всіх країн за часів їх існування. Як відомо, вирішення проблеми збереження власного здоров’я закладено в самій людині, у знанні та розумінні нею проблем формування, збереження, зміцнення і відновлення його, а також в умінні дотримуватися правил здорового способу життя.

Важливим стратегічним напрямом 11-річної загальної середньої школи є вирішення проблем комплексної реалізації оздоровчої функції шкільної освіти, забезпечення фізичного й духовного здоров’я учнів. До нових соціальних функцій освіти слід віднести й соціально-терапевтичну, що покликана значно підвищити рівень готовності особистості випускника до успішної життєдіяльності в складних умовах соціального середовища, попередження нервово-психічних і соматичних захворювань та виникнення залежностей від психотропних речовин через оздоровлення психіки людини в цілому, розвиток її особистісних якостей, які потрібні для гармонізації соціальних зв’язків і збереження здоров’я. У наш час дитина повинна мати можливість пізнати себе, особливості людського організму, основні засоби здорового способу життя, запобігання різним захворюванням, шкідливим звичкам; уміти керувати своїм здоров’ям, що дасть їй шлях до повноцінного життя. Сьогодні дуже важливо під час навчання в школі навчити дитину самій піклуватися про власне здоров’я, сформувати в неї установку на підтримку власного здоров’я без застосування медикаментозних засобів.

Подробнее...