Ноября 2018 Декабря 2018
По Вт Ср Че Пя Су Во
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

1 клас. Урок математики.


Вчитель : Різник Л.П.

Тема: Число і цифра 7. Утворення числа 7. Написання цифри 7.

Мета: познайомити учнів з числом і цифрою 7, з утворенням числа 7. Вчити дітей писати цифру 7. Удосконалювати обчислювальні навички.

Розвивати загальнонавчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, мислення, інтерес до предмета. Створити умови для розвитку математичного мислення.

Методична мета: формування соціальних якостей першокласників шляхом використання прийомів діяльнісного навчання на уроці математики.

 

Хід уроку:

  1. I. Організація класу.

Пролунав і стих дзвінок

Починається урок.

Всі за парти дружно всілись

І на мене подивились.

 

 

  1. II. Мотивація навчальної діяльності.

-         Діти, на нашу прийшов лист від відомого казкового героя Котигорошка. Ось послухайте, що він повідомляє. Здрастуйте, дорогі першокласники. Це я – Котигорошко. Майже 3 місяці пройшло від початку вашого навчання в 1 класі. Ви, мабуть, вже багато чому навчились в колегіумі. Наступного року я також піду в школу. У мене питання: які якості треба в собі виховувати, щоб добре вчитися. Може ви підкажете? Буду чекати від вас відповіді. До побачення!

-         Я пропоную в ході уроку дати відповідь цьому хлопчикові на його запитання. Згодні? Давайте подумаємо, як же нам визначити ці якості

-         Будемо виконувати завдання, спостерігати та мислити.

 

  1. III. Контроль, корекція та закріплення знань.
    1. Ритмічний рахунок (від 1 до 20 в прямому порядку, зворотному через 2)
    2. Порахуйте від 6 до 11; від 14 до 5;
    3. Назвіть наступне число  до 8. 13. Як отримати наступне число? На скільки наступне число більше від попереднього?
    4. Назвіть попереднє число до 6,19? Як отримати попереднє число? На скільки попереднє число менше від наступного?
    5. Яке число стоїть між числами 3 і 5, 14 і 16?
    6. Яке число стоїть справа від числа 17? Зліва від числа 11?
    7. Назвіть сусідів числа 13?
    8. Загубилось число. Знайдіть його місце в натуральному ряду чисел:

1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10. Що ви скажете про число 6?

-         Як отримати число 6?

-         Які якості допомогли вам так гарно справитися із завданнями усного рахунку? (Уважність, спостережливість)

 

  1. IV. Постановка проблеми, відкриття нового знання.

Логічні задачі

У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер? (Одна)

Коли козі виповниться 6 років, що буде? (Піде сьомий)

Скільки кроків зробить горобець за 7 років? (Жодного, бо горобець не ходить)

Яке слово складається з семи букв «я»? (Сім»я)

-         Що спільного у цих задачах? (зустрічається число сім)

 

Загадка: Сім братів віком рівні, а іменами різні. (Дні тижня)

- Як ви здогадались?

- Назвіть дні тижня по порядку.

- Якою по порядку йде неділя?

- Як записати це математичною мовою?

- Спробуйте передбачити, якою буде тема нашого уроку?

- Чому ми повинні навчитися сьогодні на уроці?

- Яка якість допомогла вам визначити тему і мету уроку? (кмітливість)

1) робота за підручником с.14

- числовий відрізок.

-         Яке число пропущене?

-         За яким числом при рахунку слідує число 7?

-         Як отримати із 6 число 7?

-         На скільки 7 більше, ніж 6?

-         На скільки 6 менше, ніж 7?

-  Яка якість допомогла вам виконати завдання? (самостійність)

  1. Давайте подивимося, як люди домовилися записувати знак, що позначає число 7. Це цифра 7.

-         На що схожа ця цифра 7?

В неї одна нога,

А сама, як кочерга.

Цифра ця відома всім.

А як зоветься вона?... (Сім)

 

Наче косу, цифру сім,

Цап узяв у літню днину.

І козі сказав: - Ходімо

На лужок косити сіно!

 

-         Розглянемо зразок написання цієї цифри. Із скількох елементів вона складається?

-         Демонстрація написання цифри 7.

-         Робота в підручнику (с.18) на клітиночках.

-         Які якості допомогли вам виконати завдання? (охайність, старанність)

  1. склад числа 7. Гра «Засели будиночок».

- Яка якість допомогла вам заселити будиночок? (працелюбність)

  1. V. Розширення знань учнів.

Число «7» вважалося священним в усі часи .Колись воно було найбільшим числом, більших, ніж воно чисел не було. Тому це число ще й означало слово «все».

 

Більш того, це число вважалось магічним. Це пов’язували з тим, що людина сприймає  навколишній світ через 7 отворів в голові. Давайте порахуємо:

2 ока, 2 вуха, 2 ніздрі і 1 рот.

Тиждень складається із семи днів,

на небі тоді було відомо 7 планет,

у яскравому вбранні веселки виграють 7 кольорів,

азбука музики також має 7 нот.

Від індусів поширився звичай дарувати на щастя 7 слоненят.

Великий піст у християн триває рівно 7 тижнів,

у книзі книг – Біблії зустрічаємо 7 ангелів.

Число 7 було чарівним. Воно використовувалось в казках і міфах стародавнього світу.

-         Скажіть, а в яких казках зустрічається число 7?

(«Вовк і семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів», «Казка про мертву царівну та сімох багатирів» О.С. Пушкіна)

Найвідомішим символічним пам”ятником цьому числу залишається 7 чудес світу:

-         Єгипетські піраміди,

-         висячі сади Семирамиди

-         храм грецької богині Афродіти

-         14 метрова статуя  Зевса

-         гробниця царя Мавсола

-         Колосс родоський

-         Олександрійський маяк.

-          Це число зустрічається в прислів’ях та приказках. На парті у вас картки. Прочитайте вислови. Як ви їх розумієте? (робота в парах)

-Скажіть, діти, а навіщо я вам розповіла про число 7? (Щоб ці знання використати у подальшому житті і навчанні)

  1. VI. Рефлексія

-         Які якості допомогли вам працювати  на уроці? Яку відповідь ми дамо маленькому Котигорошку? Давайте згадаємо їх.

-         Уважність, спостережливість, кмітливість, охайність, старанність, самостійність, працелюбність.

 

  1. VII. Підсумок уроку