Ноября 2018 Декабря 2018
По Вт Ср Че Пя Су Во
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

2 клас. Українська мова

 

Вчитель: Червоноштан В. Г.

Тема: Словникові слова

Мета: Вчити дітей формувати думки й поєднувати їх у логічному зв’язному викладі; удосконалювати навички каліграфічного письма; розвивати зв’язне мовлення, образність мислення; вміння грамотно, логічно й послідовно збагачувати й уточнювати словникові слова; робити висновки;  виховувати любов і бережне ставлення до птахів, прагнення вивчати рідну мову.

 

Методична мета: розвиток творчого потенціалу учнів шляхом використання прийомів розвиваючого навчання.

План уроку

1. Організація класу.

2. Повторення вивченого.

3. Завдання від Осені:

а). звуко-буквений аналіз слів;

б). словниковий диктант;

в). вікторина;

4. Робота за підручником.

5. Практична робота.      (малюнки)

6. Робота в парах.

7. Підсумок.

 

 

 

І. Організація класу

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно –

Хай мине час недаремно..

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Сьогодні на уроці ми продовжуємо мандрівку в цікавий світ мови. Зустрінемося зі словами, але вони незвичайні. Чим відрізняються від інших ми дізнаємося пізніше.

Так, як у нас урок укр. мови, то скажіть мені:

-        Що  вимагає від нас культура писемного мовлення?

(охайного, каліграфічного, розбірливого письма)

2. Тож, відкрили зошити і записали: число, кл. робота та каліграф. хв.:

п пу по пе па П Пі По Пи

Прийшла Осінь на лісову галявину.

(не забуваємо про вимоги до писемного мовлення).

- Про що йде мова у реченні?                (10 сек).- слайд.

3. Повторення вивченого.

У садках, гаях блукає, 
жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль - 
жде сестрицю білу в гості.
(осінь)

4. ЗАВДАННЯ ВІД ОСЕНІ. Наша Осінь принесла багато завдань.

(22 сек).   [Слайд-стоп.]

4. Виконати звуко-буквений аналіз слова: осінь, (на дошці, разом)

(щастя-5б. 6зв., джерельце-8б. 7зв., насіння-7б. 6зв.,

пір’я-4б. 5зв., тінь-4б. 3зв., дощ-3б. 4зв.)

5. Наступне завдання від Осені: записати слова на слух:

(1 уч. – на дошці,  дошка закрита)

День, Київ, людина, гудіння, пам’ятає, бджоли, вечірнього, щиро, Олексій, дятел, вишневий.

6. Міні – рефлексія.

* То ж підведемо підсумок:               (1 хв. 14 сек. – на питання)

- Коли пишуться слова з великої букви?    Н-д: Київ.

- Які букви позначають м’якість попереднього приголосного?

(я, ю, є, ї, ь)    Н-д: дятел, людина, шкільний,

-        Як перевірити правильне написання слів з ненаголошеними

голосними [е], [и]?   Н-д: вишневий-вишня,

(слід змінити слово так, щоб ненаголошені звуки стали наголошені.)

 

-  Як на письмі позначається подовжений звук? Н-д: гудіння…

-  Які звуки позначає буква [щ] ?   Н-д: щиро…

-  Коли ставиться апостроф?   Н-д: пам’ятає…

(після б, п, в, м, ф, р,  перед  я, ю, є, ї,   якщо вони позначають два звуки)

ІІІ. Постановка задачі.     (Проблема)

1. В нашому чарівному кошику Осені є цікава вікторина.

(записати ці слова в зошит, поділити на склади та поставити наголос)

*  Останній місяць осені:   листопад.

* Він для мене залюбки носить зошити й книжки:   портфель.

* Вчитель задає домашнє:   завдання.

*  Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. едмідь)

- Яким правилом ви можете пояснити написання цих слів?  (ніяким)

* ТО ПРО ЩО Ж ІТИМЕ МОВА НА УРОЦІ?

1. Повідомлення теми та мети уроку.

- А як же нам перевіряти ці слова?  (їх треба запам’ятати)

Ці слова називаються:  словникові.

Їх можна перевірити тільки в орфографічному словнику, з яким ми будемо працювати завтра, продовжуючи нашу тему сьогоднішнього уроку.

То ж написання цих слів треба знати напам’ять.

-        Як же легко запам’ятати написання цих слів?

Нам допоможе білочка з нашого лісу.

Ми вже знайомі з казкою.

То ж який висновок ми можемо зробити? (до будь-якого слова потрібно придумати малюнок у вигляді потрібної букви)

2. Навчальні дії

а). Виконання вправи 164 (у підручнику).

б). Практична робота.         Діти малюють букви на малюнках.

Скласти речення зі своїми словами.

4. Робота в парах.

В нашому кошику залишилися ще завдання. То ж давайте пограємося.

а). Знайти слово, що сховалося.

б). Обвести кожну 4-ту букву та прочитати.

в). Закреслити літери.

(СЛОВНИКОВІ СЛОВА – 1 ХВ. 15 СЕК.)

На протязі 2-го класу ми будемо поповнювати свій словниковий запас новими словниковими словами.

ІV.  Рефлексія.

-        З якими словами ми познайомилися?

-        Навіщо вони нам потрібні?

 

 

V. Підсумок.

Запишіть слова, які ви сьогодні запам’ятали , на листочках і ми збережемо їх в кошику наших правил.       (30 сек.)

 

 

 

 

 

 

 

Алфавіт, Батьківщина, ведмідь, вересень, вулиця, герой, диван, диктант, дитина, духмяний, дятел, жайворонок, завдання, заєць, календар, килим, медаль, метро, неділя, ознака, помилка, понеділок, портфель, предмет, середа, театр, учитель, читання, червоний, черговий, черевики, четвер, шофер, ясен. (35)

 

*  Останній день тижня:   неділя.

*  Приміщення, де відбувається вистава:  театр.

*  Під землею мчать вагони, світло сяє на пероні:   метро.

*  Частина земної поверхні, яку людина бачить навколо себе:  горизонт, обрій.