Ноября 2018 Декабря 2018
По Вт Ср Че Пя Су Во
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

ШКОЛА БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

01 квітня у колегіумі №11 було проведено чергове заняття «Школи батьків майбутніх першокласників», на якій психолог Мартинова М.М. ознайомила батьків з питанням «Роль батьків у розвитку психічних процесів дитини (пам'ять, увага, мислення)». В рамках цієї теми були розглянут і основні напрями розвитку психічних процесів у дошкільному та молодшому шкільному віці та запропоновані конкретні вправи та ігри, за допомогою яких можна розвинути пам'ять, увагу та мислення дитини, не обтяжуючи її. Деякі з них можна побачити нижче:

 

ПАМ'ЯТЬ

«Шафка» - склеєна з 4-х і більше сірникових коробок; дорослий заховує іграшку в одну з «шухлядок» на очах у дитини, заховує «шафку» на декілька секунд і знову показує, просить знайти іграшку (бажано «шухлядки зробить різного кольору).

«Що зникло» - на столі розкладають декілька предметів або картинок, дитина розглядає їх і одвертається, дорослий забирає один предмет, малюк повинен знайти зниклу річ.

«Художник» - дитина уважно розглядає того, кого буде «малювати», потім відвертається і дає словесний портрет; дорослий може допомагати запитаннями.

«Ланцюжок дій» - дитині пропонують ланцюжок дій, який вона повинна відтворити,

«Повтори за мною» – дитині пропонується повторити без помилок, у тій же послідовності ряд слів  (кінь, гриб, кошик), збільшуючи від трьох слів до шести,

«Послухай та повтори» - простукати олівцем ритм і попросити повторити дитину.

 

МИСЛЕННЯ

-      назвати предмети одним словом,

-      розподілити речі або картки з малюнками під узагальнююче слово,

-      встановлення назви предмета за його ознаками,

-      складання пазлів,

-      «Як можна використати предмет?»,

-      гра «Шукаємо скарб» - намалювати план  кімнати, пояснити, що план – це вид зверху, яскравим хрестиком помітити місце знаходження скарбу і запропонувати дитині знайти його. Завдання потім можна ускладнити (план квартири, дачі і т.д.),

-      гра «Куди поміститься кішка?» - дитина малює кішку, а потім відповідає на запитання,

-      гра «Чорна скриня» - дитині показують якусь «скриню» і пропонують за 10 питань відгадати, що там знаходиться,

-      гра «Хто ким (чим) буде?» або «Хто ким (чим) був?»

УВАГА

-      порівняти картинки,

-      продовжити візерунок,

-      знайти приховані предмети,

-      розкласти у вірній послідовності картинки (н-д, схема одягання),

-      гра «Будь ласка» - дитина виконує тільки ті рухи, до яких додається «будь ласка»,

-      гра «Чотири стихії»: «земля» - руки вниз, «вода» - руки вперед, «повітря» - руки вгору, «вогонь» - обертати руками в ліктьових суглобах,

-      гра «Плесни у долоні» - дитині пропонують плеснути в долоні, коли вона почує назву іграшки: дерево, м’ячик, книга, яблуко, юла, сумка, роза, апельсин, пірамідка, метелик, чай, брязкальце, квітка, сонце, лялька, ваза, горобчик, праска, мозаїка, шапка, яблуко, ведмідь, виноград, кубики, подушка, курка, кавун, сапоги, неваляшка, річка, хмарка, трава, матрьошка,

-      попросити дитину уважно послухати текст, повторити його і відповісти на запитання: дітям купили іграшки. Тані – ляльку, Олі – м’ячик, Саші – машинку, Дімі – кораблик. Що кому купили? (+пам'ять).

 

 

Виконуючи з дитиною розвиваючі вправи та ігри, у батьків є можливість не тільки вплинути на розвиток свого майбутнього школярика, а й дати дитині належну увагу й відчуття любові й захищеності.